Monday, February 22, 2010

یه فنجون اسپرسو تلخ

یک سرافکندگی دیگه برای جامعۀ ایرانی
من واقعاً نمیدونم ما ایرانیها چمونه. واقعاً مثل آدم زندگی کردن اینقدر سخته که همیشه و همه جا باید یه کاری کنیم که خودمون رو تابلو کنیم و آبروی خودمون و همه رو ببریم؟ بابا به خدا، به پیر، به پیغمبر به هرچی که اعتقاد دارین (اگه دارین) باور کنین بی سروصدا و بدون آبرو ریزی هم میشه زندگی کرد.

داستان از چه قراره؟
به این آدرس یه سری بزنین خودتون میفهمین
اگه متن طولانی سرتون رو گیج میاره و حوصلۀ خوندنشو ندارین خلاصه بگم که آقای "فریدون حداد" که ظاهراً از مشاوران امور مهاجرت بودند به جرم کلاه برداری در ونکوور دستگیر شدند. ایشون به یکی از متقاضیان مهاجرت گفته بودند که حسابی در بانک کانادا باز کنند و [ظاهرا] اسم و رمز حساب مربوطه را هم با دلایل خاص که منحصرا از همین مشاورین برمیاد از ایشون گرفتند و بعد با خیال راحت مشغول برداشت پول از حساب شدند. صاحب حساب هم که دیده هی از حسابش کم میشه شک کرده و کار بالا گرفته.

نتیجه چی شده؟ هیچی ... اینکه مقامات مسئول کانادا یک کمپین 1 میلیون دلاری ترتیب دادن تا داد مهاجرینی مثل ما رو که دوزار پولشون رو میخوان صرف جلای وطن کنند و نیمۀ عمر باقی مونده رو یه جای قانونمند سر کنند از این زالوهای کثیف پس بگیرند. حالا چجوری؟
با تحت نظر گرفتن دقیق مراحل مهاجرت و پیگیری دقیقتر پرونده های مهاجرین

چه ربطی به پرونده ها داره؟
توی تحقیقاتی که مامورین بعد از این افتضاح انجام دادند متوجه شدند که 300 متقاضی مهاجرت همگی یک آدرس مشابه را برای اقامت پیشین خودشون در کانادا اعلام کردند. خوب از این به بعد دولت کانادا باید دوره بیافته ببینه آدرسهایی که اعلام میشه وجود دارند یا و اگه آره تا 10 سال گذشته کیا توش زندگی کردن

خوب این چه دخلی به ما داره؟
از خودتون بپرسید چند وقته که منتظر مدیکال هستید. یا کمترین رقمی که دوروبریاتون منتظر مدیکال بودند چقدر بوده و از این به بعد این دورۀ انتظار چند رقمی خواهد شد.

1 comment:

  1. فریدون حداد پول خیلی ها رو خورده و در واقع برای خیلی ها حتی پروند هم باز نکرده بوده.در ضمن چندین سال هم هست که مجوز کار نداره.

    ReplyDelete